Ferieklubben 2013

UKE 26

Smaragdgruvene 24/6

Mandag morgen gikk bussen til Minesund for å besøke Byrud Gård og Smaragdgruvene. Været var grått, men humøret på topp. Da vi ankom gården ble vi tatt i mot av guiden vår som skulle være med oss hele dagen. Barna hadde med seg bøtter og spader og gledet seg til å finne smaragder. Vi hadde en velykket tur med godt humør til tross for været.

Aktivitetsdag 25/6

I dag har vi vært på Jernbanemuseet. Vi gikk fra Prestrudklubben i 9-tiden og fyrte opp grillen med en gang vi kom frem til stranden. Barna lekte og koste seg mens grillen gjorde seg klar. Etter vi hadde spist oss mette på pølser fikk vi en omvisning i de gamle stasjonsbygningene og fikk sitte på med både Knertitten og Tertitten.

Tusenfryd 27/6

Dette var høydepunktet for mange denne uken. Barna gledet seg til karuseller, sukkerspinn og alt som hører med på en fornøyelsespark. Bussturen var kanskje noe lang, men filmen Bolt gjorde ventetiden kortere. Vi lagde oss en base der barna la fra seg sekkene sine hvor det alltid satt en voksen og passet på. Barna kom innom flere ganger i løpet av dagen og spiste mat og fortalte om alt det spennende de hadde gjort.

Aktivitetsdag 27/6

Været var ikke helt på vår side denne dagen, så vi ble i nærheten av Fritidsklubben. Vi benyttet de anledningene vi kunne til å være ute der vi spilte fotball i ballbingen, hoppet strikk og andre uteaktiviteter. Da regnet kom gikk vi inn for å se filmen "Over hekken" der vi kom i ordentlig kinomodus med saft og popcorn. I dag begynte turn-NM så vi tok oss en tur i Prestrudhallen for å se på de spreke turnerne. Deretter fikk barna leke fritt ninne og ute og discorommet ble en stor hit.

Vitensenteret 28/6

Vi tok bussen til Gjøvik klokken ti for å besøke Vitensenteret. Da vi kom frem ble vi møtt av to hyggelige guider. Vi begynte med å spise matpakkene våre, og deretter hadde guidene et opplegg for barna som lignet Energikampen. Her fikk de prøvd seg på alt fra en stor sprettert til å balansere en bordtennisball på en hårføner. Dette syntes barna var utfordrende, spennende og morsomt. Inne på Vitensenteret fikk barna gå fritt rundt og prøve ut det de ville. Guiden vår tok oss deretter inn i et planetarium hvor vi fikk se stjerner, galakser og planeter. Tilsutt gikk vi innom Vitenskapssenterets suovenirbutikk hvor det var masse interessant å kjøpe.